HOS praktijkdag 4 en innomo

Op 10 mei vindt de vierde HOS praktijkdag van het schooljaar plaats bij het 's Gravendreef College Leidschenveen. Aansluitend is de innomo met als thema: kansengelijkheid en inclusie.

Wat is een ‘innomo’?

De zogenaamde innomo bijeenkomsten (innovatieve modules) vormen een belangrijke impuls voor vernieuwing binnen de HOS. Innomo’s zijn innovatieve modules als centrale pijlers in onze opleidings- en professionaliseringsactiviteiten. Er vinden jaarlijks diverse HOS innomobijeenkomsten plaats voor alle betrokkenen binnen de HOS: studenten, docenten, opleiders, begeleiders en leidinggevenden.

Thema innomo 10 mei: kansengelijkheid en inclusie

De innomo van Ismail Aghzanay (leraar van het jaar 2021) gaat in op kansengelijkheid en inclusie. De afgelopen jaren is de kansenongelijkheid in het onderwijs en in de maatschappij zichtbaarder geworden. Hoe zorg je voor meer gelijke kansen en inclusie? Hoe kun je als school, docent en/of organisatie hier iets aan doen? In de vorm van een inspiratiesessie neemt Ismail je mee in het zetten van de eerste stappen richting creëren van gelijke kansen en inclusie.