Roemer Visscher College

VMBO BB, KB & MAVO

Wij zijn een school voor leerlingen met een MAVO, VMBO-kader of VMBO-basis advies. Wij zijn er ook voor leerlingen met een LWOO-ondersteuning. Onze school biedt de profielen aan in de richtingen Horeca, Ondernemen en Techniek. En dat maakt ons HOT! We leggen de nadruk op beroepsgericht onderwijs en ‘werkend leren’. Onze school kent een kleinschalige aanpak en hecht aan een persoonlijke begeleiding van leerlingen.

Iedere leerling op het Roemer Visscher College met de benodigde aandacht en ondersteuning stimuleren om zijn of haar eigen talenten te ontwikkelen. Ieder op zijn of haar eigen niveau en zodanig dat iedere leerling het gevoel heeft dat hij of zij ertoe doet.

Onderwijsconcept

Op het Roemer Visscher College beschouwen we leren als een actieve bezigheid. Natuurlijk zijn er momenten dat je moet stilzitten en luisteren, anders mis je bijvoorbeeld een belangrijke uitleg, maar de meeste lessen zijn zo ingericht dat je actief bezig bent om je de leerstof eigen te maken. Veel opdrachten zijn bovendien gerelateerd aan situaties die in je in de samenleving of bepaalde beroepen in de praktijk tegenkomt. Hierdoor krijgt de leerstof betekenis en wij zijn ervan overtuigd dat dit de motivatie voor het leren zal doen toenemen, met betere leerresultaten als uitkomst.

Bijzonder neutraal

413 leerlingen

Kleurrijk

De brede buurtschool, start en finish lessen, talentlessen, rekenondersteuning en taalondersteuning